Oborový portál o nízkoprahových sociálních službách a zařízeních
 
.inzerce
09 | 01 | 18
Kontaktní centrum Hodonín
Kontaktní/terénní sociální pracovník/ce
Oblastní Charita Hodonín vypisuje výběrové řízení na obsazení pracovní pozice: Kontaktní/terénní sociální pracovník/ce 
pro zařízení: Kontak...
09 | 01 | 18
Klub Radotín
Soc. pracovník/ce nebo PSS
Proxima Sociale o.p.s. vyhlašuje výběrové řízení na pozici sociální/ho pracovnici/níka nebo pracovnici/níka v sociálních službách pro cílovou skupinu...
09 | 01 | 18
NZDM Shelter RIAPS
Pracovník NZDM
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Shelter RIAPS vyhlašuje výběrové řízení na pozici PRACOVNÍKA NZDM


Nízkoprahové zařízení p...
09 | 01 | 18
Terénní programy Brno
Terénní pracovník
Terénní programy v Brně, Společnost Podané ruce o.p.s., přijmou nové kolegy či kolegyně na pozici: terénní sociální pracovnice/pracovník
14 | 12 | 17
ČAS
PR pracovník/ce ČAS
Česká asociace streetwork vyhlašuje výběrové řízení na pozici pracovníka/ce public relation.

Náplň pozice:
- plánování, příprav...
14 | 12 | 17
ČAS
Koordinátor/ka celostátní oborové konference ČAS
Česká asociace streetwork vyhlašuje výběrové řízení na pozici pracovníka/ce pro přípravu oborové konference, kterou bude ČAS realizovat 21. – 22...
Archiv >
 
 
 
HomeKlubyČlánkyReport z 38. setkání FTP

Další články klubu

12 | 12 | 17 Verze pro tisk

Fórum terénní práce

Report z 38. setkání FTP

Dne 11. 10. 2017 proběhlo již 38. setkání Fóra terénní práce. Tentokrát se účastníci sešli v Kolíně, místem konání se stala Kolárka, kam nás pozvali kolegové z organizace Prostor plus, o. p. s.. Tímto děkujeme!

Obsahem setkání byla tato témata: závislost na službě, přepečování a jak klienti odchází ze služby. Zpracování tématu se tentokrát ujaly Jitka Plachá (terénní sociální pracovnice, Prostor Plus o.p.s.) a Daniela Kondrasová (terénní sociální pracovnice, SKP – CENTRUM o.p.s.).

Původně bylo naplánováno, že se účastníci rozdělí do skupin. Z důvodu velkého počtu lidí toto ovšem nešlo aplikovat, a diskuse o tématech probíhala pohromadě. Hlavními probíranými podtématy se staly tyto:

  • Jak mohou dárky způsobit závislost klienta (pocit) na službě, pocit přepečování?
  • Klient kontaktuje, volá, píše na FB po skončení provozní doby služby.

  • Závislost na službě – konkrétní pracovník, klientka naplno využívala, klient na službě a služba na klientovi, jak poznám, že přišel čas se rozloučit?

  • Co může ztížit ukončení služby?

  • Přepečování klienta – klient v několika službách.

     

Diskuse byla volná, často se zaběhlo i do jiných tematických okruhů. Celkově se velmi často naráželo na hranice (služby, jednotlivých pracovníků) a na jejich ne vždy jasné nastavení v rámci týmu, či nestejné vnímání pravidel služby. Zároveň se mnohdy diskutovalo nad dilematem: „Jsem pracovník, či člověk?“.

V odpolední části se v diskusi z dopoledne pokračovalo, a nakonec se netvořily žádné závěry.

Ze zpětných vazeb od účastníků vyplynulo, že by bylo pro příště vhodné redukovat počet zúčastněných, případně připravit alternativní plán průběhu (jeden pro počet účastníku do 20, jeden pro více lidí), aby nedocházelo k situacím, kdy nelze téma uchopit žádaným způsobem. Řešením této situace by mohlo být i doporučení organizacím, aby sdělily svým zaměstnancům, že je vhodné potvrdit účast na FTP předem (doteď nebylo vyžadováno) a jezdili max. 2 pracovníci za službu.

Ze zpětných vazeb:

„Slyšela jsem zkušenost druhých a umím si představit, s čím se mohu potkat v praxi.“

„Ze začátku ze široka od tématu, pro mě užitečné, ale příště se držet anotace.“

„Mám ráda sdílení a nevadilo mi, když si lidi povídají o širších souvislostech.“

„Hodně lidí a malé prostory, díky čemuž se nemohla uskutečnit práce ve skupinách, nebo nějaká aktivita, což je škoda. Aby se toto ošetřilo, mohlo by se uvažovat nad hlášením účastníků dopředu, nebo např. omezit počet účastníků z jedné služby/programu na dva (?). "Komornější" atmosféra by tomu mohla prospět. Byla jsem překvapená, jak se rozjela diskuze na téma "dary od klientů", jakým způsobem nad tím každý z nás uvažuje a co je pro něho přijatelné. Při diskuzi o přepečovávání, nebo o "uražení se klienta pokud si od něj něco nevezmeme", jsem si několikrát položila otázku, do jaké míry jsou to pracovníkovi fantazie, co je za tím a jak je to ve skutečnosti a že by v tomto případě, stejně jako vždy, když si nejsme jistí, je dobré zeptat se přímo klienta. Proto mi přišlo super, když holky nadhodily jako další téma "co klientům říkat, neříkat, ptát se".“

Ke stažení:

KOMENTÁŘE
Jméno Příspěvek
Přidejte svůj komentář (*):   
Jméno (*):
Email (*):
URL:
Kolik je dva plus tři? (**)
Předmět (*):
(*) povinné údaje
(**) kontrolní antispamová otázka
BB help BB code formátování - nápověda
Pozor! Čtěte! Pravidla diskuse na portálu StreetWork.cz
 
.Home .Odborná sekce .Fórum TP .Otázky a odpovědi .Fotogalerie .Odkazy .Partneři .Mapa portálu
.Metodika .ČAS .Členství v ČAS .Vzdělávání .Konference .Týden klubů .Cena . . .RSS kanál .Odběr novinek emailem | ČAS © 2006 - 2018 | portal@streetwork.cz