Česká asociace streetwork o.s. sdružující nízkoprahové sociální služby (ČAS) je profesní organizace zastupující fyzické i právnické osoby působící v oblasti nízkoprahových sociálních služeb.
HomeČlánkyPartnerství ČAS a Vodafone oceněno

23 | 09 | 11 Verze pro tisk

ČAS

Partnerství ČAS a Vodafone oceněno

Česká asociace streetwork, o.s. úspěšně nominovala na Cenu VIA Bona společnost Vodafone ČR. Společnost Vodafone podporuje asociaci a obor nízkoprahových sociálních služeb již od roku 2005 prostřednictvím své Nadace Vodafone ČR.

„Partnerství se společností Vodafone je pro nás přínosem v mnoha směrech - od počátku Nadace Vodafone podporovala rozvoj oboru nízkoprahových služeb, zasloužila se o vysokou úroveň, kterou tyto služby v České republice mají. Nadace dlouhodobě podporuje oborový portál streetwork.cz a v současné době i inovativní až průkopnické projekty ČAS. Velmi důležité je, že podpora je kontinuální a dlouholetá. Zaměření podpory obor jednoznačně posouvá kupředu,“ říká Martina Zikmundová, ředitelka České asociace streetwork a dodává: „Společné projekty vždy směřovaly k rozvoji prostředí nízkoprahových klubů a to zejména tak, aby vytvořené hodnoty trvale v oboru zůstaly.“

 ilustrační fotoV roce 2006 založila Nadace Vodafone ČR speciální program Vpoho, který se zaměřoval zejména na podporu nízkoprahových klubů pro mládež (NZDM), které dospívajícím nabízejí pomocnou ruku a bezpečný prostor pro dospívání, řešení vztahových, školních i jiných problémů i pro seberealizaci. Takových klubů je v celé ČR více než 200. Nadace Vodafone ČR podpořila nízkoprahové kluby v ČR celkovou částkou přesahující 16 miliónů Kč.

Nadace podporuje také přímo aktivity ČAS. Tradičně v rámci podpory probíhají osvětové kampaně, jejichž součástí je podpora oborového portálu www.streetwork.cz, benefiční koncertní Turné pro nízkoprahy , osvětový Týden nízkoprahových klubů a udělení výročních cen pro nízkoprahové kluby ČASovaná bota a celá řada dalších akcí a událostí. Díky podpoře Vodafone asociace natočila dokumentární film o nízkoprahových klubech Čekárna na dospělost, který uvedla v hlavním vysílacím čase Česká televize. Díky této spolupráci bylo také možné vytvořit metodiku hodnocení kvality poskytovaných sociálních služeb v rámci oboru a provést celou řadu šetření kvality přímo v nízkoprahových klubech. Výsledkem je garantovaná kvalita poskytovaných sociálních služeb.

V druhé polovině loňského roku započal nový pětiletý celorepublikový projekt plošného výzkumu NZDM. Výsledkem projektu bude komplexní zmapování sektoru NZDM a jeho kvality a efektivity. Pro rok 2011-2012 Nadace Vodafone podpořila zásadně inovativní projekt Streetwork Online, který je pilotním projektem pro rozvoj této nové metody práce.

Podrobný přehled společných aktivit ČAS a Nadace Vodafone:

  1. Za dobu existence programu Vpoho bylo podpořeno přímo 62 nízkoprahových klubů.
  2. V roce 2006 vznikl oborový portál www.streetwork.cz, který slouží jako platforma oboru. nízkoprahových sociálních služeb. Do dnešního dne má portál již rozsah více než 3000 unikátních stran.
  3. Díky podpoře může pro asociaci pracovat od roku 2006 Public relations specialista, který koordinuje osvětové kampaně nízkoprahových klubů. Byla vytvořena vizuální identita asociace a další.
  4. Největší osvětovou akcí s pravidelným datem konání je zářijový Týden nízkoprahových klubů. Letos se koná již 5. ročník. Cílem Týdne nízkoprahových klubů je upozornění na práci a význam nízkoprahových zařízení z celé ČR Kluby uspořádají nejrůznější akce pro veřejnost přímo v komunitách, ve kterých působí. V jednotlivých regionech připravují dny otevřených dveří, divadelní představení, turnaje, koncerty a další akce. Každoročně se do akce zapojuje cca 70 klubů z přibližně 50 měst.
  5. Další tradiční akcí je benefiční Turné pro nízkoprahy (realizováno 2007-2010). Smyslem tohoto koncertního turné rockových kapel je upozornění na existenci klubů a na jejich činnost v regionu, kam turné zavítá. Během čtyř ročníků přišlo na turné podpořit nízkoprahové kluby již více než 13 tisíc diváků. Pořadatelům se podařilo získat na rozvoj nízkoprahových klubů celkem 1 534 990 Kč. V rámci čtyřech ročníků Turné bylo podpořeno 87 zařízení nízkoprahových programů.
  6. Na podzim roku 2006 se konala velká mediální kampaň na podporu NZDM, která vyvrcholila vysíláním dvou osvětových spotů v České televizi. Výroba spotů byla hrazena ze zdrojů programu Vpoho. Spoty získaly 2. a 3. místo v soutěži Duhová kulička na Mezinárodním festivale filmů pro děti a mládež ve Zlíně.
  7. Došlo k posílení komunikace s veřejností uvnitř oboru NZDM. ČAS vydává od roku 2006 informační časopis ČASovaný obČASník.
  8. Pomocí celorepublikové kampaně, která se konala na jaře 2009, oslovilo širokou veřejnost 7 krajských koalic - pracovních skupin. Mnohé kluby se nejprve v základní přípravě projektu naučilo vytvořit si Public relations strategii, kterou pak na jaře společně realizovalo. Kampaň byla zaměřená především na regionální samosprávu, rodiče, školy a také na posílení fundraisingových pozic v regionech.
  9. Díky spolupráci jsme mohli připravit vzdělávací kurz pro pracovníky NZDM "Preventivní témata v práci s klienty nízkoprahových programů" a vyrobit sadu celkem 8 druhů preventivních materiálů - letáků a plakátů, které zpracovávají zábavnou komiksovou formou některá důležitá témata pro klienty klubů (sex, alkohol, šikana aj.). V rámci kurzu dostali účastníci základní návod pro práci s preventivními materiály (komiksy) tak, aby jim sloužily jako prostředek pro navázání hovoru na ožehavá témata spolu s klienty.
  10. Díky podpoře Vodafone jsme natočili celovečerní dokumentární film o nízkoprahových klubech Čekárna na dospělost, který uvedla v hlavním vysílacím čase Česká televize. Na scénáři a natáčení dokumentu se podíleli přímo klienti nízkoprahových klubů. Podařilo se nám tak zachytit autentickou atmosféru těchto zařízení a také nahlédnout přímo do života náctiletých dospívajících.
  11. Každoročně společně vyhlašujeme a předáváme prestižní ocenění pro pracující v nízkoprahových sociálních službách ČASovaná bota. Ocenění a podporu, nejen morální, ale i finanční, získávají 3 nejlepší pracovníci a 3 pracovní týmy uplynulého roku.
  12. Vodafone obor také podporuje i pomocí materiální podpory - vybavením nábytkem a výpočetní technikou. Obdarováno bylo 48 zařízení.
  13. V druhé polovině loňského roku započal nový pětiletý celorepublikový projekt, který ČAS realizuje za podpory Nadace Vodafone a ve spolupráci s profesionální výzkumnou agenturou Millward Brown. Projekt má podobu celorepublikového výzkumu, který bude realizován vždy jednou za rok a to v listopadu přímo v nízkoprahových klubech prostřednictvím online dotazníků vyplňovaných na internetu, které jsou určeny zástupcům klubů, ale především klientům. První výsledky máme k dispozici již od jara 2011. Výsledkem projektu bude komplexní zmapování sektoru NZDM.
  14. Pro rok 2011-2012 Nadace Vodafone podpořila zásadně inovativní projekt Streetwork Online, který je pilotním projektem pro rozvoj této nové metody práce.

Cena VIA BONA je určena firmám i jednotlivcům, kteří pomáhají svému okolí, a to nejen finančními dary. Jejím cílem je přispět k tomu, aby se dárcovství a dobročinnost staly přirozenou součástí našeho života a firemní filantropie stále více využívanou součástí konceptu společenské odpovědnosti.

Cena pro velkou firmu je určena dárci, který podporuje obecně prospěšnou činnost nenahodile a kvalifikovaně a jehož činnost v této oblasti může posloužit jako výrazná ilustrace dobrého a zajímavého přístupu k dárcovství. Tato cena je udělována za významnou podporu a/nebo podporu důležitému projektu. Zvlášť pozitivně jsou hodnoceni dárci, kteří dokáží se svou podporou dojít až k místním neziskovým organizacím a nevěnují se jen velkým a mediálně vděčným projektům.

Děkujeme společnosti Vodafone, Nadaci Vodafone ČR, všem jejím bývalým i současným zaměstnancům a stejně tak děkujeme i všem z oboru nízkoprahových sociálních služeb, kteří se do našich společných projektů zapojili a stále zapojují!

Česká asociace Streetwork, o.s.

 

KOMENTÁŘE
Jméno Příspěvek
Přidejte svůj komentář (*):   
Jméno (*):
Email (*):
URL:
Kolik je dva plus tři? (**)
Předmět (*):
(*) povinné údaje
(**) kontrolní antispamová otázka
BB help BB code formátování - nápověda
Pozor! Čtěte! Pravidla diskuse na portálu StreetWork.cz
 
.Home .Asociace .Vzdělávání .Supervize .Metodika .Vše o členství v ČAS .Výroční cena .Kontakty .English
.StreetWork.cz .Partneři .Fórum TP .Evropské projekty .Projekt Streetwork pro děti a mládež | ČAS © 2006 - 2018 | portal@streetwork.cz