Nebylo nic nalezeno.

Ilustrační foto (Austin Distel, Unsplash)

Workshop – Jak na PR a média

Dvojitý workshop pro pracovníky PR a všechny, kteří připravují textové výstupy nebo mluví s novináři o své práci a práci své organizace.

Kurz se zaměřuje na neziskové organizace, které provozují nízkoprahové sociální služby, především členská zařízení České asociace streetwork. Vhodný je i pro nečlenské organizace.

14. 10. 2019
Skautský institut, Staroměstské nám. 4/1, Praha 1, prostor Minuta
dopolední část 9.30–12.30, odpolední část 13.30–16.30

 

Cena: 700 Kč (400 Kč pro členy ČAS) včetně základního občerstvení (voda, káva, čaj)

Uzávěrka přihlášek: 30. 9. 2019

Dopolední část

Jak na psaní (nejen) o sociální práci

a k tomu pár dalších postřehů, jak zaujmout, nenaštvat a dosáhnout svého. Workshop připravený na základě poptávky členů ČAS se věnuje především různým aspektům práce s textem s přesahy do dalších komunikačních oborů. Píšeme všichni. Často musíme, někdy nás to i baví. Ne vždy ale naše psaní přinese výsledky, které od něj čekáme. Jak to změnit?

Nejde jen o drobné triky a copywriterské finesy, i když ty samozřejmě také hrají svou roli. Důležité je především zamyšlení, čeho chceme dosáhnout, kudy vede nejlepší cesta, koho oslovujeme nebo co chceme (a potřebujeme) říkat.

Vypadá to samozřejmě, ale ruku na srdce: Opravdu si tyhle otázky položíme dřív, než sedneme k počítači a začneme tvořit? Nepíšeme někdy jen pro to, abychom psali a splnili povinnost, o které si myslíme, že ji máme? Dokážeme dobře prodat svou práci?

Přitažlivou formou se dotkneme záludností a typických komunikačních chyb, ukážeme si funkční postupy i slepé uličky, pobavíme se nad konkrétními formáty i limity, které každá práce má. Jak vysvětlit složitou problematiku sociální práce lidem, kteří o ní vůbec nic nevědí, a které možná ani nezajímá?

Součástí workshopu je i společná debata nad konkrétními výstupy účastníků s cílem najít cestu, jak je posunout dál. Může jít o plakáty, letáky, tiskové zprávy, e-mailingy, texty na web nebo cokoli jiného – hlavní je, co je pro vás důležité a jak moc byste to chtěli vylepšit. Prosíme o zaslání alespoň týden předem, tzn. nejpozději do 7. 10. 2019 na adresu portal@streetwork.cz.

Lektor:

Jan Havlíček, dlouholetý kreativní ředitel nadnárodní reklamní agentury, držitel mnoha oborových ocenění (PIAF, Louskáček, IMC*E Awards), několik ročníků působil také jako lektor Akademie Modrého života ČSOB pro neziskový sektor.

Odpolední část

Jak na média aneb jak (ne)mluvit s novináři o sociální problematice

Média mohou být silným pomocníkem vaší práce, ale cesta k dobrým vztahům s novináři bývá zdlouhavá a někdy i trnitá. Kontakt s novináři může být aspoň zpočátku nesnadný a nevděčný.

Ukážeme si, jak navázat vztahy s novináři a jak s nimi dále pracovat, aby byla spolupráce oboustranně přínosná.

Během kurzu dostanete odpovědi na tyto otázky: Co novináři potřebují? Jak by měly vypadat podklady, které jim zasíláte? Jak je zaujmout a zároveň se vyhnout bulvarizaci? Jak je nenaštvat? Jak prosadit svou agendu ve změti konkurenčních témat? Jak s nimi dlouhodobě udržovat vztahy? A jak se dostat k relevantním novinářům, tedy jak by měl vypadat váš medialist? Dotkneme se také témat, jak pracovat s novinářskou zkratkou. Co dělat v případě krizové komunikace. Nebo kdo by měl být mluvčím organizace.

Společně se podíváme i na vaši dosavadní komunikaci s novináři včetně vašich tiskových zpráv a řekneme si, co rozhodně (ne)dělat. Zpětnou vazbu dostanete nejen od naší PR specialistky, která s Českou asociací streetwork spolupracuje více jak rok, ale také od jejího hosta, novináře z celostátního média, který bude připraven zodpovědět vaše praktické dotazy. Připravte si prosím otázky dopředu a ideálně nám je alespoň jeden týden před kurzem (do 7. 10. 2019) zašlete mailem (portal@streetwork.cz), aby se na ně lektorka spolu s hostem mohli řádně připravit. Připojit můžete i své tiskové materiály.

Lektorka:

Lucie Nemešová se pohybuje přes sedm let v neziskovém sektoru. Založila komunikační agenturu Storyhunters, která pomáhá zviditelňovat příběhy jednotlivců, komunit, značek a všech, kteří usilují o pozitivní sociální změnu. Působila dva roky jako tisková mluvčí Agentury pro sociální začleňování, nyní je zodpovědná za komunikační strategii několika organizací zabývající se sociální problematikou.

Věnuje se také kulturním a ekologickým tématům. Je vystudovanou politoložkou, zapálenou horalkou a pejskařkou. Nemá ráda korporáty a pracuje na volné noze.

Tagy